Bahagia

Nie lha muka yang bakal ambik SPM nanti , act , aku tak ready lagii , hOw can i dO ? Ohmygod  . firht for life </3 . aku sebenarnya nak cerita pasal hari nie  , tOday  kat sekolah aku , ada majlis mohon restu . ibubapa waris form 5 datang untuk memberi sokongan and restuu kepada anak-anak . then , ada baccan yassin dan solat hajat . selain tuu jugak , sekolah aku ada kenduri korban , Pakat makan ramai-ramai . 

Sebelum Pih sekolah , aku tnya lha , mak aku . sapa yang nak pih sekolah nie ? mak ka ayah ? ayah kan kerja mak pihh taw . Mak aku cakap , Pukul berapa kena pih , aku cakap laa , koy 9 kena da dahh . then mak aku buat tak taw jaaa kat aku , aku salam and terus pih sekolah *dalam hati nak nagis*, semua form 5 kena rehat pada jam 8.30 . uihh , awal tuu nak makan dahh . aku minum air jee , kononnya tak lalu . pastuu semua budak form 5 kena kumpul kat dewan terbukaa ,. aku pih lambat sikit . sebab aku rasa mak aku tak kan mai . :"( . tiba-tiba aku dengar cikgu buat penguguman ,  aku pun pih lha kat dewan , aku tengok ramai dah ibu bapa yang mai hari nie . aku pun duduk jaaa , sambil sembang-2 ngan kawan-kawan aku , boleh lha hilang rasa sedihh .  

majlis pun dah start , tapii , batang hidung mak aku pun aku tak nmpak . hmmm , tapa lagii . aku tunggu lagii . dalam dOx ralik main tangan , kawan aku cakap , mak aku dah sampai . Hah ? betul kaa ? kalih kalih , tengok muka mak aku , senyum sampai telingaa , Yesss , mak aku mai jugak , sayang mak . *dalam hati*. majlis diteruskan . samapi ke penghujung majlis , kami kena bersalam dengan semua cikgucikgu , and ibubapa yang hadir . aku nie dah lha kuat nagis , bab bab macam nie lagii laa sensitif / mak aiiii , Lelaki yang mulakan dulu bersalam . sambil keinsafan dipasang . Uhhh . rasa sebak dah weyyyh . masa tangan aku berjabat dengan teacher nabila , mata aku dan-2 kuar air mata . teacher peluk , sayang aku . nampak sifat keibuan dia .  sampai kat mak aku , aku terus peluk . aku cakap . :Mak maafkan ika mak , doakan kejayaan ika : terus mak cium aku , and mak kata : Mak selalu doakan hang , buat elok elok taw . berusaha sikit :
nagis lagii aku , ika syang makkk . ! aku rasa bertuah punya mak macam nie . insyallah , aku akan berusaha bersungguh-sungguh untuk buktikan kat mak yang aku pun boleh buat . Doakan aku :")

Tiada ulasan:

Catat Ulasan